Om Lärarhandboken

Lärarhandboken ger vägledning för universitetets lärare och handledare.

Handboken är en länksamling som visar vägen till universitetsgemensamma resurser och kontakter samt till nationella och lokala styrdokument.

En universitetsgemensam webbresurs för lärare kan inte innehålla svar på alla frågor. Handboken tar upp de vanligaste frågorna där det finns en uttalad universitetsgemensam hållning via lokala föreskrifter och styrdokument på nationell nivå.

Ansvarig för Lärarhandboken är Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande (PIL).

Webbsidorna är under ständig utveckling eftersom styrdokument och resurser förändras över tid. Om du finner felaktig eller föråldrad information eller brutna länkar vill vi gärna uppdatera sidan. Kontakta oss via adressen pil@gu.se